طراحی ناخن | گروه کاشت ناخن | کانال تلگرام اموزش کاشت ناخن

کلیپ طراحی ناخن,ویدئو آموزش طراحی ناخن ,طراحی ناخن,گروه ناخنکاران, گروه ، گروه تلگرام کاشت ناخن، گروه دیزاین ناخن,;کانال کاشت ناخن, لینک گروه کاشت ناخن ,کانال رفع اشکال کاشت ناخن , گروه تلگرامی کاشت ناخن ,کانال آموزش کاشت مژه, گروه اکستنشن مژه تلگرام

طراحی ناخن | گروه کاشت ناخن | کانال تلگرام اموزش کاشت ناخن

کلیپ طراحی ناخن,ویدئو آموزش طراحی ناخن ,طراحی ناخن,گروه ناخنکاران, گروه ، گروه تلگرام کاشت ناخن، گروه دیزاین ناخن,;کانال کاشت ناخن, لینک گروه کاشت ناخن ,کانال رفع اشکال کاشت ناخن , گروه تلگرامی کاشت ناخن ,کانال آموزش کاشت مژه, گروه اکستنشن مژه تلگرام

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن


دستگاه uv

سوهان برقی

پودر پینک وهلویی و سفیدوکلییر

لیکویید

پرایمر

ضدقارچ

سوهان چوبی نرم و زبر

کاتر

نیپر

فرچه

بافر

قلم شماره ۸ اشکی

چسب

تیپ مارک سالن

گوده

ژل بعد کاشت

سرسوهان سرامیکی و الماسه کاجیو دامنی

اسیتون

  


دستگاه UV چیست؟

دستگاه UV وسیله ایست که امواج ماوراء بنفش(Ultraviolet)تولید میکند و در اکثر سالنهای مراقبت و زیبایی ناخن برای خشک کردن انواع ژل های ویژه این کار استفاده می گردد.

مکانیسم عملکرد دستگاه UV چگونه است؟

بطور کلی ژل های ویژه ناخن که توسط کمپانی های مختلف تولید می گردد حاوی مولکول های خاصی به نام Photoinitiator  و حساس به نور است که در اثر انرژی حاصل از امواج ماوراء بنفش  فعال شده و بهم می چسبند و در نتیجه ژل تبدیل به ماده ای سخت میگردد.این فرایند خشک شدن ژل یا پولیمریزاسیون نام دارد.

آیا استفاده از دستگاه UV برای پوست زیان آور است؟

در کل امواج ماوراء بنفش با توجه به محدوده طول موج آنها به سه دسته تقسیم میگردند

  • UV-a
  • UV-b
  • UV-c

هر چه امواج طول موج کمتری داشته باشند انرژی حاصل از آنها بیشتر است.به همین دلیل امواجی که در محدوده اول قرار میگیرند کم خطر تر و محدوده ی b و c به ترتیب مضر تر هستند.

خوشبختانه اشعه UV تولید شده در دستگاههای ناخن از نوع اول میباشد که برای پوست خطرناک نیست.هر چند استفاده در صورت استفاده مداوم از این وسیله استفاده از کرم ضد آفتاب در پوست دست و اطراف ناخن ها و همچنین استفاده از دستکشهای ضد uv توصیه میگردد.

در حال حاضر سه نوع دستگاه یو وی بر اساس نحوه عملکرد آنها  وجود دارند که در مطلب زیر تک تک توضیح داده خواهد شد:

دستگاه UV لامپی یا  CCFL:

این نوع دستگاه مجهز به یک یا چند لامپ  فلورسنتی می باشد که در داخل آنها تعبیه شده بود وبا روشن شدن لامپ امواج UV از آنها ساطع می شود.این دستگاهها جزو اولین نوع دستگاههایی هستند مورد استفاده قرار گرفته  و هنوز هم کارایی خود را حفظ نموده و در بسیاری نقاط  هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند.

لامپ های موجود در دستگاه میتواند به شکل حلزونی یا به هر شکل دیگری باشد که در داخل دستگاه قابل رویت است. متاسفانه این لامپ ها دارای طول عمر مشخصی هستند (تقریبا 100 ساعت) و بعد از مدتی باید تعویض گردند.
انرژی ساطع شده از این نوع دستگاه دارای پراکندگی طول موج بیشتری است و با توجه به اینکه مواد ژلی ویژه ناخن در طول موج خاصی فعال میگردند مدت زمانی که طول میکشد تا ژل خشک شود نسبت به دستگاههای LED بیشتر است. مدت زمانی که طول میکشد تا ژل خشک شود بستگی به نوع ژل و شرکت تولید کننده دارد اما معمولا دو دقیقه است.
این نوع دستگاه مصرف انرژی بالاتری نسبت به دستگاه یو وی LED دارد.
تصویر زیر نمونه ای از این دستگاه را نشان میدهد:

دستگاه یو وی LED :

این دستگاه ها که  جدیدتر می باشند دارای چندین LED  در دیواره ها هستند که نسبت به دستگاههای قبلی کم حجم تر بوده و میزان مصرف انرژی پایین تری دارند با توجه به اینکه دستگاه یو وی LED طول موجهای با پراکندگی کمتر و دقیق تر تولید میکند و دقیقا روی طول موجی تمرکز میکند که ژل در آن سخت می گردد.در نتیجه مدت زمان خشک شدن ژل ناخن در آنها کمتر است(حدودا سی ثانیه). با توجه به اینکه زمان کمتری پوست در معرض اشعه UV قرار میگیرد این دستگاهها برای سلامتی پوست بهتر هستند.
ضمنا طول عمر بسیاربالاتری دارند و نیاز به تعویض لامپ نیست(تقریبا 50 هزار ساعت).
تصویر پائین نمونه ای از دستگاه یو وی LED است:

دستگاههای UV ترکیبی:

همانگونه که از نامشان پیداست هم از تکنولوژی لامپ فلورسنتی و هم LED در آنها استفاده شده که برای کار با مواد ژلی ایده آل ترین هستند.از معایب آنها می توان به مصرف انرژی بالا و قیمت بیشتر آنها اشاره نمود.
تصاویر دستگاه های ترکیبی که هم چراغ هایLED و هم لامپ یو وی نمایان است:

نکته:

با اینکه هر دو نوع دستگاه لامپی و ال ای دی اشعه UV تولید میکنند اما رنج طول موج آنها کمی متفاوت است.در نتیجه موقع خرید ژل بایستی به نوشته روی آن دقت کنید که کدام دستگاه برای آن مناسبتر است.

سایر امکانات:

به منظور بالا بردن سهولت استفاده، برخی از دستگاههای یو وی دارای امکانات دیگری هستند:
فن: به منظور خشک کردن لاک معمولی!
تایمر اتوماتیک: با توجه به اینکه زمان استفاده از دستگاه بایستی مشخص باشد داشتن تایمر اتوماتیک کمک فراوانی محسوب میگردد برخی دستگاه ها دارای تایمر ده،سی و یا شصت ثانیه ای هستند.
سنسور حرکتی: برخی انواع دستگاه uv نسبت به حرکت دست حساس بوده و اتوماتیک بعد از قرار دادن دست در داخل به مدت معینی روشن شده سپس خود به خود خاموش میگردند.
کفی متحرک: برخی از انواع دستگاه UV کفی متحرک دارند که در صورت نیاز میتوان کفی را خارج نمود و برای انگشتان پا استفاده نمود.اگر قصد استفاده از دستگاه برای ناخن پا دارید بهتر است از دستگاههای بدون کفی خریداری کنید که به راحتی هم قابل جا به جایی است و قرار دادن انگشتان پا در آن راحت تر است.

اندازه و ظرفیت دستگاه uv

موقع خرید دستگاه بایستی به اندازه آن دقت نمود.بهتر است حد اقل یک دست کامل داخل دستگاه جای بگیرد.برخی دستگاههای کوچک وجود دارند که تنها ظرفیت چهار انگشت را دارند و برای خشک کردن ناخن انگشت شست باید وقت جداگانه ای صرف کنید!
دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که قابلیت قرار دادن هر دو دست بطور همزمان در آنها وجود دارد که در صورتی که زمان خیلی برایتان اهمیت دارد میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

نکته دیگر اینکه نوع دستگاه در کیفیت کاشت و دوام ژل روی ناخن و نتیجه کار تآثیری ندارد و صرفا روش کار و زمان آنها کمی متفاوت است.
همچنین ولتاژ دستگاه که بر روی آن درج شده ارتباطی به کیفیت خشک شدن ژل ندارد و صرفا مصرف برق را نشان میدهد.
**در صورت وجود مشکل یا سوال در قسمت نظرات کامنت بگذارید تا بررسی شود و پاسخ داده شود.**


سوهان برقی

سوهان برقی چیست و در خرید سوهان برقی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

بسیاری از افرادی که قصد شروع به حرفه کاشت ناخن را دارند، این سوال برایشان پیش می آید، امیدواریم پس از مطالعه این مطلب پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید و در انتخاب دستگاه خود موفق باشید.

اصلی ترین دستگاه در کاشت ناخن سوهان برقی است، چرا که بدون این ابزار امکان کاشت وجود ندارد، چرا که این دستگاه برای هموار کردن سطح ناخن و سوهان کشی استفاده می گردد.

پس به همین دلیل در انتخاب سوهان برقی مناسب باید نهایت دقت انجام پذیرد، چرا که با انتخاب دستگاه نا مناسب هنرمندان این رشته متحمل هزینه اضافه جهت خرید مجدد سوهان برقی می گردند. تنوع سوهان برقی در بازار ایران زیاد است و همین مسئله انتخاب را سخت می نماید.

مهم ترین نکته در خرید سوهان برقی اصالت دستگاه است، چرا که برند های محبوب و معروف این دستگاه نیز به صورت کپی از چین وارد ایران شده، و جالب اینکه تشخیص این مسئله حتی برای حرفه ای های این کار هم سخت است، پس مطمئن ترین راه برای خرید یک سوهان برقی اصل، خرید آن با ضمانت شرکت اصلی آن می باشد.

در حال حاضر برند های ساخت کره جنوبی از بیشترین محبوبیت بین هنرمندان ناخن بهره می برند. دستگاه های چینی به هیچ وجه جهت کار حرفه ای پیشنهاد نمی گردند.

در سوهان برقی یکی از مهم ترین نکات دسته یا Handpiece دستگاه می باشد، سوهانی جهت کاشت مناسب است که حداقل 20000 دور در دقیقه دور موتور آن باشد. دسته سوهان در دو نوع آرایشی و لابراتواری است که دسته آرایشی سبک تر و برای کار هنرمندان ناخن مناسب تر می باشد. هر میزان که دور موتور دستگاه کمتر باشد، دسته آن سبک تر است. ولی به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع همیشه صدق نمی کند، به طور مثال دستگاه ترونی با دور موتور 35000 دور، دسته ای تقریبا هم وزن استرانگ با دور موتور 30000 دور دارد.

ترجیحا جهت بالاتر رفتن سرعت کار خود سعی کنید از پدال دستگاه استفاده نمایید، در همین راستا اگر دستگاه شما دارای پدال گازی باشد تاثیر مثبتی روی کار شما خواهد گذاشت.

و در آخر دوباره این نکته که در خرید خود دقت نمایید، چرا که اگر در ابتدای کار با تحقیق و صرف هزینه مناسب دستگاه مناسبی تهیه ننمایید، مطمئنا در آینده نه چندان دور مجبور به صرف هزینه مجدد و خرید دستگاهی مناسب خواهید شد.


پودر پینک وهلویی و سفیدوکلییر

لیکویید

پرایمر

ضدقارچ

سوهان چوبی نرم و زبر

کاتر

نیپر

فرچه

بافر

قلم شماره ۸ اشکی

چسب

تیپ مارک سالن

گوده

ژل بعد کاشت

سرسوهان سرامیکی و الماسه کاجیو دامنی

اسیتون

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.